Lapszemle
2012 február 02
Lapszemle
A ballasztanyagok segítenek beleinknek
Egy 47 000 személyre kiterjedő, több évig tartó oxfordi kutatás eredményeként a zöldségek és gyümölcsök újabb pluszpontot könyvelhetnek el. Aki vegetáriánus módon táplálkozik, annál kisebb az esélye a béldivertikulumok (a bélfal apró kitüremkedései, „sérvei”) kialakulásának. A kutatók mindezt a rostokban gazdag táplálékok gyorsabb áthaladásának tulajdonítják. A gyorsabb bélpasszázs hatására kevesebb víz szívódik fel a táplálékokból, csökken a bélfalakra gyakorolt nyomás, így a bélfalak nem gyengülnek meg.







